Kaporta Düzeltme Makinası – CE Belgesi

Femko Belgelendirme, 2006/42/AT Makina Emniyeti Yönetmeliği kapsamında, Uluslararası tanınırlık yetkisi, alanında uzman mühendis kadrosu ve sektör tecrübesiyle, Makina Güvenlik Testleri, Teknik Dosya Denetimleri ve CE Belgelendirme işlemlerinizin tümü için profesyonel hizmetler sunmaktadır.

1. GİRİŞ

Bu çalışma; otomotiv endüstrisinde kullanılan kaporta düzeltme makinalarının güvenli kullanımına yönelik emniyet kurallarını kapsamaktadır.

2. AMAÇ

  • Ürünlerin kullanım alanlarının giderek yaygınlaşması nedeniyle, piyasada yer alan ürünlerin ilgili yönetmelik/yönetmelikler kapsamında uygunluk seviyelerinin tespit edilmesi,
  • Piyasaya sadece güvenli ürün arz edilmesinin sağlanması, güvensiz ürünlerin kullanım ve satışlarının önlenmesi ile çevre ve insan sağlığının korunması,
  • Ürün/üretici/ithalatçı envanterinin oluşturulması,
  • Denetimler ve alınan önlemler ile piyasada farkındalık oluşturulması amaçlarıyla hazırlanmıştır.

3. DAYANAK

Aşağıda sıralanan yönetmeliklere ve standarda dayanılarak hazırlanmıştır:

  • 2006/42/AT Makina Emniyeti Yönetmeliği (MEY)
  • 2004/108/AT Elektromanyetik Uyumluluk Yönetmeliği (EMU)
  • TS EN 60204-1 Makinalarda Güvenlik – Makinaların Elektrik Donanımı – Bölüm 1: Genel Kurallar

4. KAPORTA DÜZELTME MAKİNASI HAKKINDA TEKNİK BİLGİLER

Bu kapsamında yer alan kaporta düzeltme makinaları, taşıtlarda yer alan hasarların düzeltilmesine bağlı olarak endüstriyel amaçlı olarak kullanılan makinalardır.

5. ÜRÜNÜN TAŞIDIĞI RİSKLER

Mekanik Tehlikeler:

  • Hareketli parçaların etrafındaki alan: Dolanma tehlikesi

Elektriksel Tehlikeler:

  • Canlı organlarla doğrudan veya dolaylı temas: Vücudu elektrik çarpma tehlikesi.
  • Emniyeti yeterli olmayan elektrikli bileşenler: Hatalı çalışma sebebiyle vücudun yaralanma tehlikesi.
  • Güç kaynağı kablosunun mekanik ve kimyasal hasarı: Vücudu elektrik çarpma tehlikesi.

Denge Kaybı Tehlikeleri:

  • Makinanın kayması veya devrilmesi.

Ergonomik Kuralların İhmalinden Kaynaklanan Tehlikeler:

  • Ergonomik tasarım eksikliği; kişinin uygun olmayan duruşu, ağır yükler, aşırı uzama sebebiyle fiziki zarar, kumandaların yanlış işletilmesine yol açan durumlardan biri olabilir.